Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Get This.

♥♥ Nuffnang ♥♥

♥♥ Suka Blog Ni??? ♥♥

Share |
Tuesday, January 25, 2011

!! Kesudahannya !!

Mungkin ada yg tertanya2 kenapa tidak diberikan nama pada watak2 yg terlibat dalam kisah "Seorg Lelaki" ...ok ni ia watak2 yg terlibat . Watak Perempuan itu sebagai LIEZA n watak Lelaki sebagai JOE .. Ini juga pengakhiran kisah "Seorang Lelaki" ... 


     Lieza telah membawa diri menjauh dari Joe dgn harapan mereka tidak akan bertemu lagi untuk selamanya . Walaupun Joe tidak dapat menjauh dari Lieza . Lieza tetap dgn keputusannya itu demi kebahagiaan bersama . Joe tidak dapat memenuhi permintaan terakhir Lieza yg meminta Joe tidak mencarinya lagi . "Persahabatan" yg terbina begitu lama tidak mungkin akan berakhir sebegini rupa . Joe terus menanti selamanya sehinggakan hati Lieza pulih . 

     Lieza yakin dia akan dapat merawat luka2nya dahulu tanpa org lain . Hatinya kini kuat , Jiwanya kental dalam menghadapi segala rintangan . Membiarkan kenangan dulu hilang seperti " angin lalu " kerna tidak semestinya kita akan memiliki sesuatu kekal selamanya . Ada pasang surutnya , ada tolak tambahnya . 

     Joe cukup kecewa dengan tindakan Lieza untuk menjauh seperti dulu tapi Joe pasti dengan nalurinya yang Lieza akan muncul kembali nanti walaupun sebagai kwn . Bertahun2 mereka kenal masakan hubungan itu akan berakhir . Meskipun mereka tidak dijodohkan bersama , perasaan syg , rindu , kasih terhadap sahabat tetap kekal dihati Joe . Mudah2an mereka akan bersua dengan kebahagiaan yg masing2 impikan . 

     Memang sukar untuk menghapuskan kenangan dulu namun dgn mudah untuk melepaskan jika ia bukan milik kita . Mendiamkan diri sebaiknya dari terus memberi harapan dan melukai hati seseorg . Mereka berdua membawa haluan masing2 . Cukup banyak konfliks sepanjang perkenalan mereka . Diharapkan persahabatan atas dasar syg mereka kekal ke akhir hayat . Perubahan demi perubahan akan berlaku . Adakah wujud perhubungan yg istimewa akan dtg atau sebaliknya . Hanya DIA yg maha mengetahui . Nantikan hari2 akan dtg tanpa ada rasa ragu2 . Kebahagiaan wujud utk dimiliki oleh setiap insan di muka bumi ini . Cuma bagaimana caranya dalam menghargai kebahagiaan yg telah diberi dgn tulus ikhlas dan sepenuh hati . "Hargailah di depan mata , Sebelum ia hilang" . 

     Persoalannya : Adakah mereka akan bersua ??? seperti org baru ....
Hanya mereka yg bisa menyatakan . Pelbagai perkara telah Lieza n Joe hadapi . Sejauh Sepahit Sesakit sesuatu perkara mrk tetap menganggap mrk de peluang lg . Lieza akan meneruskan kehidupannya dari dilukai , dipermainkan oleh "seorg lelaki" .

     Di manakah kesudahan 2 hati ini ?? Adakah Jodoh masih berpihak kepada mereka?? Masa dan takdir yg menentukan segalanya ...Semoga mrk temui kebahagiaan yg hakiki ...amin ...

5 comments:

eqaira said...

they would be together. InsyaAllah ^_^
keadaan dorang berdua dan konflik yang dialami oleh lieza tu, mcm lagu ni kan? :

Pernah ada rasa cinta antara kita kini tinggal kenangan
Ingin kulupakan semua tentang dirimu
Namun tak lagi kan seperti dirimu oh bintangku
Jauh kau pergi meninggalkan diriku
Di sini aku merindukan dirimu
Kini kucoba mencari penggantimu
Namun tak lagi kan seperti dirimu oh kekasih

hehehe. ape-ape pun, meskipun Jodoh itu telah Allah tetapkan, telah tertulis di Luh Mahfuz, namun adakah kita tahu siapa dia?? kita berhak untuk memilih, siapakah Jodoh kita. demi kebahagian kita di dunia dan akhirat. itu lah yang seorang perempuan harus fikirkan demi dirinya. dan sesungguhnya, sesuatu perhubungan atau perkahwinan itu adalah kerana Lillahi ta'ala. untuk mendapatkan keredhaan Allah bukan? =)

berdoalah semoga kita dikurniakan jodoh yang baik, yg dapat membimbing. dan mendapat kasih sayang yang meliputi dunia dan akhirat.

ada kena mengena ke?? ada.. utk si Lieza yg pasti.. ^_^ semoga Lieza bijak utk menilai.. Waallahualam..

syty fizza said...

lagu tggl kngan...hehehehe
ni just cerpen..karya akak sendiri..tibe2 je dpt ilham...de episod2 sebelum nie...

intan said...

darling.....cepat2 ye bt citer baru....tahniah2.....

syty fizza said...

hehe...e2 ar tggu idea..ilham dtg dgn sndiri...episod kisah baru akan bmula...

eqaira said...

ilham dr seseorang mgkin? ngehehe :p
btw, nice job kak. buat lagi, buat lagi.. ^_^ ganbatte ne!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...