Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Get This.

♥♥ Nuffnang ♥♥

♥♥ Suka Blog Ni??? ♥♥

Share |
Friday, December 31, 2010

!! Mengelar2kn org !!

Dalam hal gelaran, dalil yang menjelaskan prinsip atau disiplin dalam gelar- menggelar boleh diambil daripada firman Allah SWT seperti tercatat di dalam ayat surah al-Hujurat yang bermaksud: “Janganlah kamu mencela dirimu sendiri dan janganlah kamu panggil memanggil dengan gelar-gelar yang buruk. Seburuk-buruk panggilan ialah segala jenis nama panggilan yang berciri fasik selepas kamu beriman.”
Jelas daripada ayat di atas, prinsipnya adalah Allah SWT melarang umat Islam menggelar saudara seagama dengan apa juga gelaran buruk dan menyakitkan hatinya, tidak kira sama ada ia benar atau tidak, selagi mana ia dilakukan dengan niat menghina dan menjatuhkan, ia adalah dilarang.
Imam Abu Ja’far At-Tabari mengatakan: “Memanggil dengan gelaran adalah seperti seseorang memanggil saudaranya dengan cara yang dibencinya sama ada (menggunakan) nama tertentu atau sifat. Dan larangan Allah SWT itu umum tanpa sebarang pengkhususan kepada satu jenis gelaran tanpa yang lain, maka oleh itu, tidak harus (haram) bagi seorang Muslim untuk memanggil saudaranya sama ada dengan nama atau sifat yang dibencinya.” (Jami al-Bayan, 22/29)
Justeru dalam Islam, budaya gelar menggelar dengan gelaran buruk bukan tindakan benar, malah paling keji dan hanya mainan individu yang dipimpin emosi.
Jangan sesekali mudah memulakan gelaran seperti ‘ Mis egera’, ‘Si bodoh’, ‘Munafik’ dan lain-lain.
Walau apapun sebab dan latar belakang kemarahannya, menggelar seseorang dengan gelaran buruk bukan caranya. Ada banyak cara bahasa lain yang lebih sesuai untuk menegur seseorang.
Ia hanya akan memburukkan keadaan dan seterusnya menjatuhkan maruah anda sendiri, bukan mereka yang digelar.
Tiada kebaikan yang boleh tersebar daripadanya kecuali kepuasan peribadi pihak menggelar kononnya untuk menegakkan yang hak tetapi sebenarnya hanya memuaskan nafsu amarah masing-masing.
Islam melarang menggelarkan seseorang dengan sebarang gelaran buruk, dilarang juga mengkafirkan seseorang tanpa kejelasan yang putus atau kelak kekafiran dan gelaran itu akan kembali kepada dirinya sendiri. Seluruh gelaran buruk yang dicipta juga akan kembali kepada individu yang memberikan gelaran buruk itu.
Namun demikian, ada pengecualian jika sesuatu gelaran dibuat bagi keadaan tertentu seperti untuk membezakan antara individu, maka mereka digelar dengan sifat atau nama yang sesuai bagi fizikal mereka. Walaupun gelaran itu buruk, panggilan itu dibuat bukan untuk menghina dan merendah, ia hanya diniat untuk memberi pengenalan kepada mereka yang bertanya. Tatkala itu, ia dibenarkan.
Demikian juga jika ada maslahat lebih besar untuk dijaga, seperti ulama menggelar beberapa ‘perawi’ sebagai ‘kazzab’ yang ertinya ‘banyak berbohong’ bagi menjaga ketulenan sesebuah hadis. Namun, ia bukan diguna secara meluas hingga ke peringkat masyarakat awam kerana hal sedemikian hanya diketahui golongan ulama daripada kalangan pengkaji hadis dan perawinya.
Hadis Riwayat Abu Daud menyatakan, terjadi perbualan antara orang ramai dan Rasulullah apabila mereka memanggil baginda: “Wahai Rasulullah, wahai yang terpilih dan anak yang terpilih, tuan kami dan anak kepada tuan.”
Namun, Rasulullah SAW lantas menjawab: “Wahai manusia, kamu berkata dengan perkataan kamu, namun jangan sampai kamu diselewengkan oleh syaitan, aku adalah Muhammad, Hamba Allah dan Rasul-Nya, tiadalah aku suka kamu mengangkat darjatku melebihi darjat yang diberikan Allah kepadaku.”
Thursday, December 30, 2010

!! yeah2 Pasport Baru !!



Yeah2 new pasport....azam 2011 akan tibe dgn percutian brsama keluarga n honeymoon....hehehehe...2thn nya pasport so bnyk ar akan ke luar negara .. specially blk sngapore dlu..Jumpa sedara mara kt sna..simpan cuti2 yg de n kumpul bajet br leh bcuti sakan...semangat2..leh g mn2 kecuali israel...dlu de pasport kanak2 dh xlaku tuk digunakn lg..so td ptg kluar g Imigresen tuk wat pasport..esk cuti e2 yg pergi hr ni...rmai gak org..niat hati nk temankan mak n angah je wat pasport...tp ayah srh wat je skali senang..duit pn duit ayah...hahahaha...lynkn je..hurayyyyyy.....xde alasan lg pas ni ayah n mak nk tgglkn aQ sorg2 kt umah lg....kah3...ayah mmg dh wat pasport sblom g seminar kt Thai .. brapa kali srh wat pasport akhirnya aQ miliki nya...

♥ ♥ 2010 - > 2011 ♥ ♥


Menghitung hari yg tggl sehari je...

Malaysia akhirnya berjaya muncul juara Kejohanan Bola Sepak Piala Suzuki AFF 2010 menerusi agregat 4-2... so Ho ho ho HOLIDAY esk ye....
Lg pn dh nk hujung thn...Sambut thn baru??? oh tidak....trkh thn baru pn meningglkn kngn bg kami sekeluarga..Kehilangan org tsyg ...atok ku...so xnk suke2...sblknya sedekahkn al-fatihah tuk arwah..1.1.03

...2010...
bnyk sgt suka duka..

~ Jan- April ~
mcm biasa dgn kuliah sampailah final exam..sibuk dgn tesis n asgmnt sblom grad..penuh dgn tegang2an..tension...benci..geram...

~ Mei - Julai ~
Jmpa si abg bile cuti sem , couple n clbrate Bday aQ dgn dye ... dye pilih kek n suapkn...7 hr 7 mlm dpt pcuma call n sms dr celcom..bgayut je 24 jam...he3..Jumpa bakal mertua..hbgn direstui dua2 pihak..amin..
Bnyk aktiviti dgn dye .. tgk wyg , karok , picnic , jln2 , cuci kereta sma2 , kemas rumah , buat PSM U dye..bnyk sgt2...

~ Ogos ~
7 Ogos akhirnya grad di USM ...dgn Dgree di tgn aQ bjaya gapainya..alhamdulillah..dlm 4thn hnya 2x mak n ayah ikut..e2 pn msa pndaftaran n msa konvo...xpelah..hr2 bahagia aQ pn 2..jnji de yg kongsi kegembiraan bsma..xsia2 usaha aQ selama ni..dgn doa kluarga n org tsyg..
Start bulan puasa...bday angah dlm bulan puasa...he3..mkn kek je r ..

~ September ~
yeah2 raya...raya pertama dgn family...second braya dgn si abg...1st time braya dgn dye...dgn lemang n redang ayam...biskut raya...happy2..dgn bakal mertua lg 2..
Sepupu tunang...aQ kna jd org kuat...hehehe...

~ Oktober ~
Kemunculan ssorg yg aQ dh lam xjmpa..dh cool smula dr sblom ni
Ulangthn pkhwinan ayah ...sambut tuk thn yg ke 30...10.10.1980...memang meriah..

~ November - Disember ~
Kelahiran anak buah baru ( anak akk spupu )...so jd makcik zaza dh..
Kembar kawen ( boy @ bard )...tggl turn aQ plak nnty
Bday ayah ... de wat jamuan skit2...
selisih pndpt n slh fhm dgn ssorg...tiada lg pe2 antara kami..cm kwn..tak ingin ku ingtkn lg duka2 dlu..
 tumpuan aQ tuk hr2 yg mndatang dgn insan yg aQ syg cinta rindu tuk slamanya .. ke fasa seterusnya ...


Tp sepanjang msa2 tluang dlm thn ni , aQ de bsma dgn ehem2..siang or mlm...peneman aQ setiap msa..dgn BFF aQ...perkahwinan kawan2 baik sepnjg thn 2010...bkumpul kembali kwn2 sek di majlis pkhwinan .. Cinta syg kasih muncul 7bln2 trakhir dgn si dye n smoga ia kekal selamanya...hingga ke akhir hayat kami ..dye pilihan aQ...aQ pilihan nya...kami sudah ikrar janji tuk bsma...Ya ALLAH percepatkan jodoh kami .. permudahkan urusan kami .. satukan jiwa hati kami .. amin.. Bakal mertua pn ckup memahami jiwa anak2 yg dilamun cinta...nnty kn hari2 bahagia kami seterusnya menjelang thn 2011 pula...


♥ ♥ Nukilan dr Ayahanda T'cinta ♥ ♥

Nukilan yg telah lama jd simpanan peribadi .. Giliran aQ tuk berkongsi ... hayati setiap bibit2 coretan ni...

!! AWASI HATI !!


AWAS ANAKKU SAYANG 
Dunia ini pentas lakonan manusia 
Onak berduri rintangan merbahaya
Janji dusta ada di mana-mana
Dari bibir ke bibir 
Dari hati ke hati
Tak pernah berhenti 
Topeng-topeng hitam merata semesta
Tipu muslihat permainan mereka

Ingat anakku sayang 
Ilmu yang ada padamu
Gunakanlah dengan penuh kejujuran
Dunia dan akhirat
Sama seimbang
Bertindaklah dengan ilmu
Berfikirlah dengan waras
Berbaktilah dengan penuh keikhlasan 
Jangan kau hampiri bebayang ke jurang
Jangan kau jadi hamba pada hati
Jangan kau seksa diri sendiri

Waspada anakku sayang
Bermohonlah pada yang hak
Bertindak dengan yakin jangan berganjak 
Berbaktilah pada yang memerlukan 
Kerana kehidupan ini adalah satu fitrah 
Kemuliaan jangan tercela
Kesopanan mengatasi kedurjanaan 


Hanya kerna aQ anak perempuan tunggal n aQ lebih rapat dgn ayah serta mak..sifat2 yg ada pd ayah aQ jua warisi .. Bidang yg diceburi pn sama .. kongsi minat ... dan segalanya ...org kata "mana tumpah kuah kalau tak ke nasi"...hehehehe...bkn sbb m'jiwang'kan tp apa yg ada e2 sebuah sastera seni ..martabatkan nilai sastera dlm kehidupan ... aQ juga ada koleksi2 sajak n cerpen cm belum bsedia tuk dipaparkan ...mungkin msh belum yakin dgn kebolehan yg ada .. 1 hr nnty akan dihimpunkan koleksi e2... 
Wednesday, December 29, 2010

!! Selamat Sampai Si abg !!


Alhamdulillah si abg dh selamat smpai sna .. dpt msj n call .. syukur .. risau mmg risau dye mgntok smlm., nak plak drive pg buta sorg2..smlm dah ar teman aQ g shopping sna sni..blk rehat jab pas 2 kna blk BP..so aQ berikan dye rehat secukupnya .. Jab lg kena r si abg mghadap En . Lecturer 2 ...dh dpt mark pn nk jmpa lg ke??sian si abg ... Btol r anak didik ksygn ni..mentang2 si abg ni rajin kalo bab2 bljar ni..jgn dignggu...antara belajar dgn prkara2 lain .. msti utamakn bljar..e2 yg aQ suke...xnk dye cmpur aduk yg bkn2.. ♥ ♥ ♥ ♥
then Leh plak dpt msj kta ayg call abg jab..ingtkn pe tp smta2 nk tnya psl sandwich lg...sdp sgt ke smpai diulang2 psl sandwich...he3..siap nk tau cara wat...si abg ni kalo bab nk belajar msk pn mmg dye suke..selalu gak tnya kt aQ setiap kali aQ mskkn tuk dye.. Pernah sekali si abg wat kn nasi goreng pataya.. mmg sdp cm telur 2 masin....he3...ntah berapa bnyak lori garam tbalik msa 2...hehehehe...de ar bakat2...ada gak aQ tnya ..."bila abg nk mskkn tuk ayg plak??"...tggu abg blk cuti lama n de dapur kt umah ye..ayg tau r umah bujang abg 2 mn de pe2...hihihi...tau dah...dlu aQ dh tlg kemas2 kn umah si abg tp dh mula disemakkn smula ye..sabo je r... ♥ ♥ ♥ ♥


 ♥ ♥...Jauh Dimata dkt Dihati... ♥ ♥ ( ungkapan yg selalu dibisikkn ditelingaku )

♥ ♥ Buatmu Abg ♥ ♥


Hurm...td xdpt nk dinner sama2...msa call pn dh nk dkt kol 12.16 am .. abg mgadu lapar..biasa ar duk umah bujang dye 2 , bkn de pe2 pn .. Blk pn hujung2 minggu .. e2 sbb aQ yg selalu mskkn tuk si abg ni..air tgn tsyg..kui3...si abg ni pn dh mkin kurang nk mkn kt luar..rindu mskkn aQ kalo duk jauh2 ni..nk plak si abg ni mkn sandwich tgh2 mlm .. sian plak..krn syg aQ kta..ok..ayg watkn sandwich telur ye tuk abg nnty dtg ambil kt umah ayg .. bila dh siap msk..tibe2 abg msj...

29.12.10
1.19 am
cyg pg ni abg kna blk BP.. Td member abg call .. Lecture cr abg psl tesis...hehehe...
sandwich dh siap ke??

aQ :
Dah..nnty dtg rumah ambil ye..hihi...

Goreng tlor cmpur bwg n cili merah tmbh ckit garam...kaco smpai hncur....siap.. sapukan roti dgn mentega .. ltk telor td n timun tmbh lg dgn mayonis .. peh...lom smpat aQ duk msk dlm bekas...abg n adik aQ leh paw sandwich 2...he3...amboi2 korg ni kaco daun tol r...ish2..nk gak sandwich ye...kn korg dh mkn nasi td...xknyg2??org lelaki ni mmg kuat mkn ke?tgh2 mlm pn nk mkn...

Alah abg t'pksa blk BP semula .. de pkara penting nk diuruskan .. tpksa aQ merelakan ...si abg Blk cni hr jumaat plan dye mmg nk blk BP ahad hr 2 tp aQ yg pujuk2 srh smpai hujung thn ni tp pe kn daya , dye dpt plak call dr kwnnya..tpksa aQ relakan..Bbekalkn sandwich telur tuk dye ... lom smpai sna lg dh abis mkn ...he3.."sdpnya syg"... Ni btol2 lapar nmpknya..bdn pn dh mkn naik si abg...

Si Abg smpai rumah..aQ tggu kt gate je..tp xkluar pn...just hulur bekal n pndang wajahnya penuh sayu tuk merelakan prjlnannya ... "nnty abg blk lg ye" cyg tggu...

Sepanjang si abg de cni , mcm2 aktiviti wat bsma...smpai mak pesan jgn asyik nk bdua je kang kna cekup...he3...ktorg duk pn kt tmpt2 yg terang...org rmai...jln2 pn dikelilingi org2...mn de bdua je..."bakal menantu kesygan mak"...lg kuat mjga anak mak ni tau...pntg je de org lain pndg2 cpt si abg btindak...hihihi..aQ biarkan si abg drive dlu..tnpa gnguan dgn msj2 aQ...demi syg cinta agar dye selamat smpai ke destinasinya .. Smpai sna kang msti si abg msj .. so tggu,  diiringi dgn doa tuk keselamatannya .. stail si abg drive aQ xrisau .. mmg cool n steady cm risau si abg mngntok je..

Abg mmg bkn jenis yg romantik sgt tp bila si abg dh mula jiwang jgn ketawa...kang ilang romantiknya...Org yg ambil coz elektrik kuasa ni asyik ckp bab keselamtan je...fungsi2..fakta2..xde mkna nk bsastera2...dpt plak bakal is3 mcm aQ...tp dye xpnah nk halang cita2 n hobi aQ dgn menulis cerpen2 n sajak2..sbb dye tau minat aQ..xpnh nk kong2 ..xde pe2 rahsia antara kami..kdgkala kongsi minat yg sma..idea dye pn bernas gak..pndgr yg setia bila dgr aQ ceritakn sinopsis cerpen2..aQ pn dh fhm si abg mcm mn...yg pntg ksh syg kami bsinar sperti bintang n bulan..de gak msj2 jiwang si abg tp xnk ar heboh2kn...sbb ia privacy..hnya tuk aQ n dye...tp yg rapat dgn aQ n dye mmg leh lihat ke"romantik"an kami..jelas dr sinar mata bahagia..mkin rmai dh nmpk bila kami jln bdua kt mn2..tiada lg rahsia..luv 4ever n ever...

Kalo aQ dtg jmpa mak si abg msti mak akan bg fon pd aQ tuk ckp dgn si abg yg kt BP..padahal aQ leh call n pkai fon sndiri...hehe...sporting "bakal mertua "memahami jiwa anak2 yg dilamun cinta ..♥ ♥ ♥ ♥ yg sentiasa merapatkan hbgn kami..

Msti nnty si abg akan baca smua ni...coz blog n email address pn dye tahu...siap password..mn xnya si abg yg wat gmail dlu..so aQ sosek2 dlm ni...luv u cyg...

!! Mengumpat !!

Melalui Lidah ...tulisan n sbagainya... tibe2 de iklan tntg ni...dpt dgr ckit2 je td..

Ada pepatah mengatakan bahawa apabila kita mengata orang , ia ibarat makan buah mempelam cicah asam . Bendanya masam , tetapi memang sedap dan syok bila diratah . Yang menjadi tak sedap apabila buah mempelam kita pula yang diratah (diketahui) orang .


Terlebih dahulu, mari kita sama2 fahamkan apakah sebenarnya yg dimaksudkan dengan istilah “mengumpat”. Mengumpat ialah menceritakan atau menyebut keburukan / kekurangan seseorang kepada orang lain. Umpatan boleh berlaku dalam pelbagai cara dan dalam apa jua keadaan . Umpatan boleh berlaku dengan menceritakan perihal jasmani , rohani , menceritakan keaiban , meniru gaya dengan niat mengolok-ngolok dan sebagainya . Umpatan tidak sahaja berlaku apabila berlaku pertemuan dan penceritaan melalui mulut . Umpatan boleh juga berlaku di alam siber seperti memburuk-burukkan orang semasa ‘berchatting’ , atau seangkatannya .

Rasulullah S.A.W. menjelaskan mengenai mengumpat seperti sabdanya yg bermaksud: "Mengumpat itu ialah apabila kamu menyebut perihal saudaramu dengan sesuatu perkara yang dibencinya"(Hadis riwayat Muslim).

Mengumpat berlaku sama ada disedari atau tidak . Perbuatan itu termasuk apabila menyebut atau menceritakan keburukan seseorang biarpun tanpa menyebut nama pelakunya tetapi diketahui oleh orang yg mendengarnya .

Memandangkan betapa buruk dan hinanya perbuatan mengumpat ini , ianya disamakan seperti memakan daging saudara seagama . Manusia waras tidak akan sanggup memakan daging manusia , inikan pula daging saudaranya sendiri .

Dosa mengumpat bukan saja besar , malah ia merupakan antara dosa yang tidak akan diampunkan oleh Allah S.W.T. biarpun pelakunya benar-benar bertaubat . Tetapi sebaliknya , dosa mengumpat hanya layak diampunkan oleh orang yg diumpatkan (mangsa umpatan). Selagi orang yg diumpatnya tidak mengampunkannya , maka dosa itu akan kekal bersamanya , dan orang yg mengumpat itu akan menerima pembalasannya di akhirat kelak .

Sabda Rasulullah S.A.W. bermaksud: "Awasilah dirimu daripada mengumpat kerana mengumpat itu lebih besar dosanya berbanding berzina . Sesungguhnya orang yg melakukan zina , apabila dia bertaubat , Allah akan menerima taubatnya . Dan sesungguhnya orang yg melakukan umpat (mengumpat) tidak akan diampunkan dosanya sebelum diampun oleh orang yg diumpat" (Hadis riwayat Ibnu Abib Dunya dan Ibnu Hibbad).


Petua Mengelak Mengumpat :

Ibnu Abbas pernah berpesan -

1. Jikalau engkau hendak menyebut-nyebut cela orang lain , maka cubalah dahulu engkau ingat-ingatkan dan sebut-sebutkan cela-cela yang ada dalam dirimu sendiri

2. Menginsafi benar akan akibatnya yakni kemurkaan Allah S.W.T; seksa orang yang mengumpat dan takut ancaman-ancaman yang akan dihadapkan pada dirinya.


3. Sibukkan diri mengubati kekurangan diri supaya kelemahan dan kekurangan tersebut tidak diumpati . Oleh itu tidaklah sibuk hendak mengubati cela orang lain . Sabda Rasullah S.A.W,:
“Berbahagialah seseorang yang disibukkan oleh celanya sendiri daripada melihat-melihat cela orang lain.”

4. Ubat yang paling mujarab ialah kekuatan keimanan dalam jiwa kerana kekukuhan iman ini sajalah yang akan dapat menghindarkan dari segala ucapan buruk .

MENGUMPAT DAN MEMFITNAH

CARA MENGHINDARI :

-Redha dengan ketentuan Allah swt
-Menyemai sifat kasih sayang sesama muslim
-Sentiasa muhasabah diri
-Selesaikan masalah berpandukan al-Quran dan Hadis
-Meningkatkan diri dengan ilmu pengetahuan dan amalan soleh

SEBAB MENGUMPAT DAN MEMFITNAH :

-Ingin melihat orang lain menderita
-Takut persaingan hidup
-Tidak mahu mengakui kelebihan orang lain
-Suka bermegah dan merasa bangga dengan kelebihan yang ada pada diri sendiri


AKIBAT MENGUMPAT  & MEMFITNAH :

-Berlaku permusuhan dan huru
-Hidup menderita di dunia dan mendapat azab di akhirat
-Masyarakat Islam akan sentiasa mundur
-Membuka jalan kepada musuh Islam menghapuskan syiar dan umat Islam
-Putus silaturrahim dan menghalang perpaduan
-Mewujudkan masyarakat yang berpecah belahan 



Tuesday, December 28, 2010

♥ ♥ Azam 2011 Cmne ni Syg ♥ ♥

Td de bncg2 tntg azam 2011 ... dlu azam tuk diri sendiri tp skrg azam kami bdua plak .. hehehehe.. msg2 meluahkan azam thn 2011

Azam aQ
Keje bsungguh2
Kumpul Duit
Perbaiki diri
n
Ke Fasa ke3

Azam ehem2
Kna LI kt TNB BP
Then keje Tetap
Kumpul duit
Kahwin ayg lah ...hehehehe...tkedu n gmbira..amin..


De gak si ehem2 srh bljar mjahit bju .. ni asyik jahit sembat n manik2 je..hehehe...pndai msk n mengemas ehem2 dh mmg tau..so aQ akan cb tuk 2011..rsa cuak gak kalo tgk mesin 2 gerak..msti jht senget...he3..

Mengadu gak kt ehem2 td kta kaki kejang2 sbb smlm..siap ehem2 ckp e2 lom ikot naik gunung..cmne 2??alah...kalo ehem2 ada aQ jd kuatnya...semangat...go go Chaiyokk..alat2 camping semua dh lengkap , tggu nk gerak je..de berani??? hihihihi

Ada plak kereta mahal lalu dpn kami...peh mmg smart..."kalo dpt kereta ni mmg bestnya"....free xpelah...tp kalo diberi pilihan antara kereta n rumah ...aQ nk rumah besar..hehehehe...kereta mahal2 pn parking kt luar rumah wat pe..bkn 24 jam nk gerak , tdo pn ttp dlm rumah...walalalala...Impian ke angan2??? jika de rezeki utk semua 2 alhamdulillah...amin...
Mudah2an apa yg kami azamkn tercapai . Akan kami usaha b'sungguh2 n semoga segala urusan dipermudahkan ... rsa tenang n selamat bila bsmanya...
Bila kt pasar , ehem2 kta "dh lama kte xg sma2 kn..." huhu...tggu abg cuti lama ye..tiap2 hr abg leh teman..bestnya...Sbb mmg selalu kalo ada aQ msti de dye yg menemani ..

Mcm biasa ar ye...hr ni..msti de "ceramah pemanduan" lg...hehehehe...xkisah pn...e2 kn nasihat dr tsyg tuk yg disygi...Luv u..seat belts bkn tuk hiasan .. bkn bila nmpk polis br nk pkai ... ingat...utamakn keselamatan..bukan tkot polis ye...ingt 2 ayg...huhuhu...ok2...rimas gak kalo rsa t'ikat dgn seat belts ni..tegang2...tp kna slalu biasakn...xkawen lg ni...gataiiiii....

♥ ♥ CINTA vs SUKA ♥ ♥


Jom layan post ala-ala jiwang x brp nk jiwang!baca pasal cinta vs suka! so, i copy & just paste at my blog!
so..kawan2,just read & think about this fact!

1- Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan
berdegup kencang. Tapi di hadapan orang yang kita
suka, hati kita akan gembira.

2- Di hadapan orang yang kita cinta, musim
sentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kita
suka, musim itu cuma berangin sahaja.

3- Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang
kita cinta, kita akan kaku. Tapi jika kita melihat
ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan
tersenyum.

4- Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi
malu. Di depan orang yg kita suka, kita akan
tunjukkan imej yang sebenar.

5- Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk
berkata-kata. Di depan orang yang kita suka, kita
akan bebas berkata apa saja.

6- Kita tidak akan merenung mata orang yang kita
cinta. Tapi kita akan selalu merenung mata orang
yang kita suka.

7- Bila orang yang kita cinta menangis, kita akn

turut jua menangis. Bila orang yang kita suka
menangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira.


~!!jom baca blog nie kalo rajin..definisi 

cinta dari sudut berbeza!
love someone, that means kita suka dia..but suka seseorg x bermakna love ye?! 
soalan math lagi senang nk jawab kot!1 soalan 1 jawapan
tapi
soalan senang giler, awk suka dia x??
brp byk answer for this question?!huhu

♥ ♥ Resah TanpaMu ♥ ♥


Sayang aku tahu 
Kita tak banyak bicara 
Kau jauh disana 
Ku menyimpan tanya
Sayang aku tahu 
Kita tak banyak bertemu 
Namun hanya kamu 
Yang ada di hati
Jangan sampai kau lukai hatiku 
Aku resah lalui waktu tanpamu 
Jangan sampai kau ragukan cintaku 
Aku takkan membuatmu terluka 
Meragu percayalah
Sayang aku mau kita 
Kan slalu menyatu 
Walau kadang rindu 
Menyiksa batinku
Sayang aku mau 
Jangan pernah kau meragu 
Walau aku jauh 
Hatiku untukmu
Jangan sampai kau ragukan cintaku 
Aku takkan membuatmu terluka
Meragu...percayalah


Hanya kamu dihatiku .. doa kita agar jodoh dipercepatkan insyaallah dimakbulkan ...amin .. aQ resah tanpamu disisi , aQ rindu bila kamu bjauhan ..aQ gembira bila dikau disisi ku setiap saat ..Walaupun hnya suara mu ku kedgran ..Kerna aQ tau kau jua merindui ku... brapa bnyk syg mu??xtkira tuk ku...
aQ akan ingt segala kngan2 kite bdua dr mula kita bjmpa kembali dahulu .. bagaimana aQ bleh menerima kamu dihatiku buat kali pertama kita b'sua .. Walaupn kita dh lma kenal dr tadika .. Dlu kita hnya kwn dgn tibe2 Kau mengetuk pintu hati ku .. msh ada Jodoh tuk kita kembali mngenali ..
Semenjak kau hadir dalam hidupku
Tiada lagi keresahan
Kau mengetuk pintu hatiku
Tanpa sedar hingga ku izinkan
Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah
Maaf jika ku tidak sempurna
Tika bahagia mula menjelma
Bila keyakinan datang merasa
Kasih disalut dengan kejujuran
Mencintai dirimu
Merindui dirimu
Memiliki dirimu
Hingga akhir hayat bersama kamu
Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia
Hingga aku terasa indah
Kau yang bernama cinta
Hingga aku rasa indah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...